Tenk det !

Om tankekart som samskrivings- og læringsverktøy i utdanning ved UiA

I diskusjonsgruppa Digitale fagfeller ved UiA diskuteres tankekart som samskrivings- og læringsverktøy i utdanning.
Det viser seg at undervisere og studenter ved UiA opplever tankekart-verktøy svært relevante og nyttige i læringsprossene. I følge utdanner Johan Kristian Andreasen kan:

studentene arbeide med fagstoff som de organiserer i et felles tankekart ved samskriving. Tankekartet oppdateres automatisk slik at alle ser det «felles» produktet

Coggle.it

Andreassen benytter verktøyet Coggle.it til bearbeiding av fagstoff med studenter. – Min erfaring er at dette gir gode muligheter for dialog med studentene i etterkant, sier Andreasen til UiABeta.

Mindomo

Forsker og UiA-undervisere Elise Seip-Tønnessen benytter Minomo med studentene sine, der studenter/ansatte kan  logge seg inn i med sitt feide-passord via Creaza.com.

Flere tankekart-verktøy

Har du ett verktøy du vil dele? Bidra med din erfaring her  eller ta kontakt  Stein Erik eller Birgitte ved UiABeta. #DelingsLæring #BestPåUtdanning #UiAgder