Podcast

Podcast kan gjøres enkelt og det kan gjøres komplisert. På Svalbardkonferansen fikk vi presentert en meget enkel måte å podcaste forelesningen. Det du trenger er et webkamera, pc-mikrofon og et program som Camtasia.

Bent Kure som holdt presentasjonen viste til Podcastboka som er et resultat av et prosjektsamarbeid mellom Høgskolen i Lillehammer, Universitetet i Stavanger og Universitetet i Oslo. Prosjektet er 66% finansiert av Norgesuniversitetet. I håndboka kan du lese om hva podcast er, hvordan lage en og mange gode tips.

Presentasjonen som ble holdt her på Svalbard kan ses her som en podcast. Den er laget i programmet Camtasia.

Birgitte Wergeland

Arbeider på Pedagogisk utviklingssenter (Puls) ved UiA. E-mail: birgitte.wergeland@uia.no Tlf.: 99 62 54 76