Selvbetjening: IT-hjelp portalen

De fleste er i dag godt kjent med bruken av smarttelefoner og nettbrett der alle programmer eller «apps» finnes et sentralt sted og er enkle å installere. Tradisjonelle datamaskiner er derimot ikke alltid like enkle å bruke, spesielt om det kreves konfigurasjon i etterkant for å få programmet eller tjenesten til å fungere.

IT-hjelp portalen

Skjermbilde av IT-hjelp portalen for Windows

I 2012 utviklet vi på IT-avdelingen et lite program som skal gjøre hverdagen enklere for våre studenter og ansatte. IT-hjelp portalen gir rask tilgang til de mest brukte programmer og tjenestene IT-avdelingen leverer uten at det er behov for å gå igjennom vanskelige installasjoner eller konfigurere noe i etterkant.

Enten det gjelder å installere printer, fylle på studentkortet eller bare finne informasjon om de ansatte på UiA. IT-hjelp portalen har det meste studentene trenger på en plass. Den er med på å gjøre studenthverdagen virkningsfull med få tastetrykk, som gir tilgang til både Lynda, brukerinformasjon og IT-hjelp sin brukerstøtte. Du får raskt installert VPN, Endnote og SPSS på din maskin med programmets enkle design og brukervennlighet.

IT-hjelp portalen er et hjelpemiddel vi utviklet for å tilpasse den travle hverdag, og vi håper den blir et nyttig verktøy for alle som ønsker å bruke den.  Siste versjon av IT-hjelp portalen for Windows og Mac OSX finner du her.