TV-produksjon i praksis

Om man stikker innom UiAs studio i D4 vil man kanskje treffe på lærer Rolf Sigurd Løvland og fagansvarlig Siri Hempel Lindøe med sine studenter i kurset KOM-110 lyd og video, i full gang med TV-sendinger.

– Antallet sendinger er firedoblet og KOM-studentene utarbeider hele konseptet selv, sier Løvland. Studentene synes det er lærerikt å bli kastet ut i praktiske oppgaver, sendingene har vært livestrømmet.

– Vi har valgt denne nye, mer praktiske og studentaktive modellen, fordi vi ønsker å utnytte det potensialet som ligger i mange av studentene. Alle er flinke på sine​ områder, og trekker de andre med opp. Det er nettopp dette som gjør at vi klarer å gjennomføre en så avansert produksjon etter bare halvannen måned.

Hør Rolf Sigurd fortelle om studentenes TV-produksjon