Læringfestivalen 2015

IMG_2693UiA Beta var denne uken tilstede på Læringsfestivalen i Trondheim. Konferansen ble arrangert av NTNU og hadde nærmere 300 deltakere fra stort sett hele den norske Universitets- og høgskolesektoren. Tema for konferansen var læring og teknologi, og blant gjennomgangstemaene fant man blant annet:

• Nye metoder for læring
  • Undervisning ved bruk av ny teknologi
  • Organisering av støttetjenester
  • Utforming av digitalt læringsmiljø

Konferansen ble delvis streamet, og en rekke av disse presentasjonene blir også lagt ut slik at man kan se dem i etterkant. Følg med på konferansens nettsted.

UiA var representert med åtte deltakere. Blant annet disse to.

Under kveldsarrangementet ble det arrangert et såkalt "Teach-Meet" der deltakerne kunne bidra med mikropresentasjoner på to eller syv minutter der fokus var å dele nyttige og konkrete tips om pedagogisk bruk av IKT i undervisningen.

Under kveldsarrangementet ble det arrangert et såkalt «Teach-Meet» der deltakerne kunne bidra med mikropresentasjoner på to eller syv minutter der fokus var å dele nyttige og konkrete tips om pedagogisk bruk av IKT i undervisningen.

Stein Erik Skaar

Rådgiver ved Pedagogisk Utviklingssenter (PULS), Universitetet i Agder