PULS-seminaret 23. september

”Universitetspedagogikk ved UiA – hvor står vi , hvor går vi?” på Østsia onsdag 23. 09. kl 12-16.00

12.00 oppstart og velkommen – fingermat

I anledning av at Ragnhild Lager går over i pensjonistenes  – og mosjonistenes rekker, holder Pedagogisk Utviklingssenter ved UiA en «Lager-opptelling» på Østsia onsdag 23. september, der fagfolk fra institusjonen holder fyndige innspill om ”Universitetsragnhildpedagogikk ved UiA – hvor står vi , hvor går vi?” Ragnhild har vært sentral i UniPed-kursene, som gjennom 15 år har opplært hundrevis av UiA-undervisere til å bli habile forelesere, undervisere og mentorer, og ikke minst spilt en viktig rolle i oppbygningen av PULS.

Meld deg på Eventen på Facebook – gratis og åpent for alle, spre arrangementet!

• Gunnar Horn: Hva får du igjen for å være flink til å undervise? Merittering for undervisning
  • Ingrid Lund: Mellom søvndyssende og tivoliserende undervisning
  • Silje Wingereid Hammerstad, STA: Studentenes syn på undervisning
  • Astrid Birgitte Eggen: Instituttledelse og studieprogramutvikling-evalueringer og anna moro!
  • Marianne Øhrn Johannessen: Best på utdanning – et felles løft.
  • Stein Erik Skaar: Office 365- et paradigmeskifte, eller mer av det samme?
  • Andreas Prinz: Uniped i hverdagen & IKT
  • Petter Mathisen: Studentveiledning i teknologirike omgivelser
  • Andre Tofteland: Mange studenter – velsignelse eller forbannelse?
  • Hildegunn Mellesmo Aslaksen og Cathrine Mjøs Sviggum i rollen som medier for Tord Tjeldnes: Video i undervisninga.
  • Ragnhild Lager: Lek og læring i livets løp

10 minutters innledninger og 10 minutter til spørsmål og diskusjon

16.00 Avslutning

Vi diskuterer om hvor vi står og hvor vi går, faglig, administrativt og politisk.