LEGO – på et universitet?
Digitale læringsformer, ved hjelp av nettbrett, ble onsdag morgen diskutert av deltagere i UiA-prosjektet Praksis- og campusundervisning som læringsarenaer for digital kompetanse (PraCaD).
I prosjektet har det ifølge leder Arne Breistein vært fokusert på «læring med nettbrett» innenfor fire områder: I forelesernes undervisning for lærer- og barnehagelærere ved UiA, i studentenes praksis, i praksislærers veiledning og i åpne workshops om IKT og nettbrett i læring.
Delta i diskusjon på den lukka Facebookgruppa: Digitale fagfeller ved UiA
Erfaringen er at et nettbrett kan være et godt læringsverktøy, som fører til aktive og engasjerende læringsformer, både for studenter og for barn i skolen, sier prosjektleder Arne Breistein.
Førsteamanuensis og studie koordinator for spansk, Eli-Marie Drange snakket om iPad i språklæring. Spanskstudentene hadde prøvd ut flere språk-apper og blogget om sine erfaringer (lenke til blogger legges ut)
Les også: Randi Engtrø og Dag Nomes artikkel om kritikk av nettbrett.
Universitetslektor i visuelle fag, Tor Jarle Wergeland, snakket om