7500 klikk på UBs nye kildebrukside

12. september lanserte UB sin nye kildebrukside. Her har vi laget anbefalinger til valg av referansestil knyttet til fag med tilhørende eksempelsamlinger. Anbefalingen er gjort på grunnlag av en undersøkelse blant vitenskapelig ansatte vinteren 2011. Her skal man finne informasjon om hva en referansestil er og hvilken referansestil det anbefales å bruke når man jobber innen en fagdisiplin. Verktøyet vi har brukt gjør det enkelt å sjekke statistikken på bruk av siden. I løpet av 1,5 måned er vi oppe i 7500 klikk. Ressursen er resultatet av et samarbeid med biblioteket på Høgskolen i Telemark og har vært delfinansiert av Læringsarena 2020.

Hilde Terese Daland

Jobber som universitetsbibliotekar på Universitetsbiblioteket i Agder. Fagansvarlig for institutt for religion, filosofi og historie og institutt for sosiologi og sosialt arbeid.