UiA TV

Universitetet i Agder har fått sin egen tv-kanal: UiA TV. Her blir det live streaming fra campusene i Grimstad og Kristiansand

Her vil vi vise deg hva som skjer på universitetet – døgnet rundt. På UiA-TV vil du finne forskningsformidling, nyheter, spennende foredrag, konserter og mye mer.

Les artikkel om UIATV på UiA.no

– Vi produserer mer og mer videoinnhold på universitetet – innhold som i dag er tilgjengelig via uia.no/video. Med webtv-kanalen får vi i tillegg mulighet til å vise frem utvalgt innhold som er interessant for nær sagt hvem som helst å se, sier overingeniør Åsmund Rodvig Somdal ved Mediesenteret til UiA.no.

I går var det Jonas Gahr Støre som formelt åpnet kanalen, i følge Agderposten, med å tykke på fjernkontrollen og satte i gang sendingene. Støre uttalte at «Det er skikkelig moro å få lov til å lansere kanalen.»

Les om åpningen i Agderposten

Det er mediesenteret ved UiA som står bak den nye kanalen, der både forelesninger, kurs og andre UiA-arrangementer er søkbare. I følge UiA, gleder lederen av IT-avdelingens Mediesenter, Mauricio Cifuentes, seg over nylanseringen.

– Dette er noe vi har jobbet lenge med, og som vi er veldig spente på å se hvordan kommer til å utvikle seg. Vi tror at når folk får se hvor bra dette blir vil flere ta kontakt med oss for å få produsert videoinnhold, og det ønsker vi  velkommen, sier Cifuentes til UiA.no.